czwartek, 14 marca 2013

Lamborghini R6.160

Lamborghini R6.160

Wybaczcie krótką przerwę, ale okres wystaw rozpoczął się na dobre. Zaraz po TSW, w Paryżu odbyły się targi SIMA. No i właśnie kończymy przygotowywać materiał z tej imprezy. Tymczasem w ramach rekompensaty mam ciekawy temat :) Temat w całości poświęcony Mistrzowi Ferrucio Lamborghiniemu


W galerii najbardziej zasłużonych bohaterów przemysłu motoryzacyjnego od lat swoją pozycję ma Ferrucio Lamborghini. Jest to ojciec marki Lamborghini. Tej znanej rolnikom, ale i tej znanej… całemu światu. To właśnie Ferrucio założył Lamborghini Trattori w 1947 roku, a niespełna 20 lat później przeniósł swoje zainteresowania również na samochody. Pozostanę jednak przy ciągnikach. 

Zrobienie tego zdjęcia było ryzykowne :)

Ferrucio Lamborghini to zodiakalny byk. Nie byłoby w tym nic specjalnie ciekawego, gdyby nie fakt, że tu należy upatrywać korzeni logotypu włoskich ciągników, których najważniejszym elementem jest właśnie byk. Warto również wspomnieć, że ten genialny włoski konstruktor, pierwszy model ciągnika rolniczego zbudował własnymi rękami. Obecnie marka Lamborghini należy do koncernu Same Deutz-Fahr Group i wciąż oferuje pełną gamę ciągników rolniczych o nienagannym wzornictwie. 

Mocny ciągnik z wymagającym osprzętem.

Według mnie ciągniki Lamborghini to najbardziej sportowe konstrukcje wśród wszystkich ciągników. Poczynając od najmniejszych konstrukcji na gigantycznym R8 kończąc - ciągniki Lamborghini zapierają dech w piersiach. No może trochę przesadziłem. Linia nadwozia modelu R1 jest równie dynamiczna, co gra w szachy… Ale w tym wypadku można przymknąć oko ;) 

Lamborghini z głęboszem Farmet.

Model R6.160 jest przedstawicielem największej rodziny Lamborghini, czyli ciągników z oznaczeniem R6. Podzielono ją na trzy grupy: R6 100-125, R6 VRT oraz R6 130-185. Pierwsza grupa obejmuje cztery maszyny o maksymalnej mocy od 100 do 130 KM. W trzech ciągnikach montowany jest silnik 4-cylindrowy, natomiast R6.115 wyposażony jest w jednostkę 6-cylindrową. 

Główną różnicą między przedstawicielami serii R6 VRT, a całą resztą „er szóstek” jest rodzaj zastosowanej przekładni. Ciągniki z oznaczeniem VRT wyposażone są skrzynię bezstopniową.

Ładny, no nie?
R6.160 należy do ostatniej grupy: R6 130-185. To potężne konstrukcje napędzane 6-cylindrowymi jednostkami napędowymi. Moc maksymalna mieści się w zakresie od 132 do 192 KM. Cała grupa obejmuje pięć modeli. Trzy mniejsze ciągniki mają jednostki 12-zaworowe, natomiast dwa największe wyposażone są w silniki 24-zaworowe. Zaopatrzony w 160-konny silnik R6.160 znajduje się równo po środku oferty SDFG (Same Deutz-Fahr Group).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz