Kadr z reklamy Dodge'a. Fot.: YouTube.com |
W Stanach Zjednoczonych jest kilka dni w roku, które są traktowane jak święta narodowe. Dobrym przykładem jest dzień finałowego meczu futbolu amerykańskiego wieńczący zmagania zawodników w Narodowej Lidze Futbolowej (NFL z języka angielskiego - National Football League). Ten wyjątkowy mecz zwany Super Bowl to najważniejsza część ogromnego wydarzenia sportowego, ale i kulturalnego, które w USA obchodzone jest własnie jak święto państwowe.
Charakterystycznym punktem meczu jest specjalny blok reklamowy, w którym prezentowane są najdroższe, ale często również bardzo ciekawe spoty reklamowe. Tegoroczny finał Super Bowl został rozegrany dwa dni temu, a głównym bohaterem bloku reklamowego był spot firmy Dodge w całości poświęcony Rolnikom.
Zanim przejdę dalej obejrzyjcie wspomnianą reklamę:
Obraz w tym filmie stanowi prezentacja kilkunastu bardzo efektownych i wymownych fotografii połączonych ze zdjęciami pickup'a Dodge RAM (jedna z najpopularniejszych półciężarówek w USA). Natomiast ścieżka dźwiękowa, to fragmenty przemówienia legendy amerykańskich radiowców Paula Harveya, które po raz pierwszy wygłosił w 1978 roku podczas konwentu FFA. FFA, czyli Future Farmers of America, to amerykańska organizacja zrzeszająca dzieci i młodzież, której głównym celem jest wspieranie przyszłych rolników oraz osób pracujących w rolnictwie.
Kolejny kadr z reklamy Dodge'a. Fot.: YouTube.com |
Głównym bohaterem przemówienia, jak i samej reklamy jest rolnik (pomijam aspekty marketingowe ;) ). Samo przesłanie jest jasne i wyjątkowo czytelne. Harvey w znamiennych słowach zwraca uwagę na to, jak ważną rolę pełni rolnik w funkcjonowaniu gospodarki i świata oraz kim tak naprawdę jest rolnik.
Dla FFA. Fot.: YouTube.com |
Ale to nie wszystko. Jakby nie było jest to reklama samochodu. Tak jak pisałem wyżej Dodge'a RAM. Producent tego auta porozumiał się z FAA, w efekcie każde odtworzenie tej reklamy na stronie: http://www.ramtrucks.com/en skutkuje przekazaniem środków na konto organizacji (przez Dodge'a). Celem jest milion dolarów. Ja oczywiście trzymam kciuki i zachęcam do odtwarzania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz